از دهان و دندان هایتان محافظت کنید

وقتی در مورد محافظان دهان فکر می کنید ، فقط به فوتبال یا هاکی فکر نکنید. محافظ دهان می تواند از دندانهای شما تقریباً در هر تمرین یا ورزشی ، مثل ژیمناستیک یا اسکیت محافظت کند. محافظ دهان می توانند به کاهش احتمال شکستن دندان ها کمک میکند.

سه نوع محافظ دندان وجود دارد

 Stock(یدکی): شما می توانید این محافظان از پیش ساخته را ازبسیاری از فروشگاه های کالاهای ورزشی یا داروخانه ها خریداری کنید. آن ها ارزان و آماده پوشیدن هستند. متأسفانه ، چون آنها تک سایز و متناسب همه هستند ممکن است بزرگ باشند و ممکن است باعث اشکال در تنفس و صحبت کردن شوند.
Boil-and-bite: این محافظان را نیز می توان در فروشگاه های کالاهای ورزشی و داروخانه خریداری کرد. شما اول باید محافظ دهان را در آب گرم قرار دهید، سپس گاز بگیرید و اجازه دهید تا شکل دهان شما رابگیرد.

Custom-made (سفارشی): این محافظان توسط دندانپزشک شما ساخته شده اند و فقط مخصوص شماست.از آنجا که آنها به صورت جداگانه و با یک تناسب شخصی ساخته شده اند ، راحت ترین گزینه هستند ، گر چه نسبت به انواع دیگر گران تر هستند.

اگر تصمیم به خرید محافظ دهان stock(یدکی) و یاboil and bite دارید در انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) جستجو کنید. مهر و موم بودن کامل بسته مهم است. آزمایشات علمی باید نشان دهد که محصول مورد نظر در هنگام استفاده از آن بی خطر است. این تست ها توسط شورای ADA بررسی می شود.
اگر مناسب نبود بلافاصله محافظ دهان خود را تعویض کنید : فرسوده به نظر می رسید ، نم داشت و یا شکل خود را از دست داده بود. برای محافظ دهان باید به خوبی در دهان شما قرار بگیرد .از آنجا که دهان نوجوانان و کودکان هنوز در حال رشد است ،احتمالاً باید هر سال محافظ دهان خود راتعویض کنند، اگر نه بیشتر.

نکاتی برای مراقبت از محافظ دهان

مهم است که محافظ دهان خود را تمیز و بین آن را خشک نگه دارید. در اینجا نکاتی برای مراقبت از محافظ دهان شما آورده شده است:

قبل و بعد از هر بار استفاده با آب خنک بشویید. بعد از استفاده
با مسواک و آب خنک بشویید.
هنگام مراجعه به دندانپزشک محافظ دهان خود را با خود ببرید.
ممکن است دندانپزشک شما بخواهد تناسب آن را با دهان شما بررسی کند.

نگهداري محافظ دهان در ظرف محکم که دارای منافذ است بنابراین می تواند خشک شود ، که به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کند.
هیچ وقت محافظ دهان را در آفتاب یا در آب گرم نگذارید.
محافظ شما باید به طور مرتب روی دندان های شما قرار گیرد.
اگر به نظر می رسد فرسوده شده، نم دارد یا شکل خود را از دست داده آن را عوض کنید.
هیچ وقت محافظ دهان خود را در یک دستمال نپوشانید (می تواند دور انداخته شود) محافظ دهان خود را در جایی امن نگه دارید، به دور از حیوانات خانگی و کودکان.
برچسب بسته را بررسی کنید تا ببینید تولید کننده چه دستورالعمل ویژه ای را برای مراقبت ازمحافظ دهان شما ارائه می دهد.

با این وجود ، هنگامی که حوادث اتفاق می افتد تعدادی اقدامات اولیه می توانید قبل از مراجعه به دندان پزشک انجام دهید. به نکات زیر توجه کنید.

کمک های اولیه برای جراحات ناشی از دهان یا صورت

حوادث اتفاق می افتند. در اینجا نکاتی درباره کمکهای اولیه که می توانید آنها را قبل از مراجعه به دندانپزشک انجام دهید آورده شده است:

  • جدا شدن دندان: وقتی لبخند می زنید پایه دندان را می بینید که همان ریشه است. شستشو دهید ، مالش ندهید ، ریشه را زیر آب خنک قرار دهید. اگر دندان بزرگی است ، به آرامی سعی کنید ریشه را درون سوکت قرار دهید (سعی نکنید دوباره آن را نصب کنید) در صورت عدم نصب مجدد ، دندان را درظرف با شیر ، بزاق یا آب نمک خنک قرار دهید. کیت های اضطراری محافظت از دندان نیز می توانند مفید باشند. دندان را بگیرید و هرچه سریعتر به دندانپزشک بروید.
  •  دندان شکسته یا ترک خورده : هر تکه دندان را داخل گاز مرطوب یا حوله مرطوب قرار دهید. در صورت خونریزی یا تورم ناحیه آسیب دیده یک بسته یا پارچه سرد را روی آن قرار دهید. نزد دندانپزشک بروید، هر قطعه شکسته دندان را با خود به همراه ببرید.
  •  زبان یا لب بریده شده : محل را به آرامی با پارچه مرطوب تمیز کنید. چیزی سردی، مانند آیس پک ، بر روی آن نگه دارید. اگر خونریزی متوقف نشود یا شدید باشد به دندانپزشک خود مراجعه کنید یا به بخش اورژانس بروید.
فهرست
فرم مشاوره رایگانرزرو نوبت
فرم مشاوره رایگان رزرو نوبت